czwartek, 8 września 2011

Post o alternatywnej...

... cukinii. :)

W tym roku mój warzywniak został w dużej mierze zdominowany przez cukinie. Najpierw urosły gigantyczne liście, potem przyszła kolej na owoce. W głowie wykluł mi się pomysł na to, żeby wykorzystać cukinię do czegoś innego niż faszerowanie, leczo czy sałatka. W jednej z gazet znalazłam poniższy przepis i od razu przystąpiłam do dzieła.

 


Dżem z cukinii

Składniki:
  • 2,5 kg obranej cukinii
  • 1 kg cukru
  • 2 galaretki pomarańczowe
  • 2-3 łyżeczki kwasku cytrynowego 
Cukinię kroimy w drobną kostkę lub ścieramy na grubej tarce – wybrałam tę drugą opcję. Zasypujemy cukrem i kwaskiem, po czym odstawiamy na około 12 godzin. Po upływie tego czasu gotujemy do miękkości bez odlewania soku. Zdejmujemy garnek z ognia i wsypujemy galaretki. Całość dokładnie mieszamy, nakładamy do słoików i szczelnie zakręcamy. Dżem nie wymaga pasteryzacji. 





Smak galaretki jest dowolny – słyszałam np. o wersji ananasowej. Dżem smaczny jest sam, na słodko. Można też używać go do mięs czy zrobić z niego słodko-kwaśny chutney.




1 komentarz:

  1. Lubię dziwne smaki, ale chyba nie jestem w stanie wyobrazić sobie cukinii w roli dżemu ;) Aczkolkiek placki wiem, że są świetne

    OdpowiedzUsuń