piątek, 2 września 2011

Post lawendowy

Ciasteczka z lawendą



Składniki na około 30 ciasteczek:
  • 2 łyżki posiekanych świeżych kwiatów i listków lawendy lub 1 łyżka suszonych kwiatów
  • 150 g miękkiego masła lub margaryny
  • 0,5 szklanki cukru
  • 1,5 szklanki mąki
  • opcjonalnie cukier brązowy do posypania ciastek
Zaczynamy od miksowania - najpierw masła z lawendą, po chwili dodajemy do masy cukier. Następnie wsypujemy mąkę, mieszamy i szybko zagniatamy ciasto przy pomocy rąk własnych. Teraz dzielimy je na dwie porcje, obie rolujemy w około 10 cm wałki, zawijamy w folię i chowamy do lodówki by ciasto stwardniało. Jak już to nastąpi kroimy oba wałki w plastry, które lekko rozpłaszczamy uzyskując w ten sposób okrągły kształt. Ciasteczka dekorujemy brązowym cukrem i umieszczamy na wysmarowanej tłuszczem lub pokrytej papierem do wypieków blaszce. Pieczemy je około 15 minut (w zależności od grubości ciasteczek) w piekarniku nagrzanym do 160-170 st. Ciasteczka są gotowe, gdy brzegi delikatnie się przypieką.
Smacznego!

Ciasteczka te są smaczne i bardzo proste do zrobienia. Z pewnością zaskoczą naszych domowników i gości.


Na ostatnim zdjęciu moja własna hodowla lawendy. Póki co mam w ogrodzie tylko cztery krzaczki, ale w doniczkach rosną następne, wyhodowane przeze mnie z nasion.
Maluchy tylko czekają aż je zakwateruję w gruncie :)

3 komentarze:

  1. Ech, znowu zaczęłam tęsknić za posiadaniem piekarnika.

    OdpowiedzUsuń
  2. Przetestowałam - bardzo przyjemne :) Bardzo kruche, maślane. Ale zdecydowanie nie ma co dawać więcej lawendy niż w przepisie. Dodałam jakieś 1,5 łyżki suszonych kwiatów i było zamocne ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Oj tak, z lawendą trzeba ostrożnie. Za duża ilość może ciasteczka zamienić w odstraszacz na mole ;)

    OdpowiedzUsuń