środa, 2 listopada 2011

Post z marchewką w roli głównej

Od dziecka jestem wielką fanką marchewki w każdej postaci. Nie powinno więc dziwić, że gdy tylko dostałam od koleżanki przepis na ciasto marchewkowe, z wielkim entuzjazmem zabrałam się do roboty.
Ciasto jest bardzo smaczne, sycące i aromatyczne. Przypomina w smaku połączenie murzynka z piernikiem. Idealny towarzysz długich, jesiennych wieczorów.



Ciasto marchewkowe

Składniki:
  • 3 szklanki startej, surowej marchewki
  • 2 szklanki mąki
  • 1,5 szklanki cukru
  • 2 łyżeczki sody
  • 3 łyżeczki cynamonu
  • 1 łyżeczka soli
  • 1,5 szklanki oleju
  • 4 jaja

Zaczynamy od zmiksowania jajek z cukrem. Następnie dodajemy pozostałe składniki (oprócz marchwi) i znowu miksujemy. Na samym końcu wsypujemy marchew i mieszamy przy pomocy łyżki.
Przelewamy ciasto do sporej formy (moja ma 25x40 cm) i pieczemy w 180 stopniach około 30-40 minut.


Upieczone ciasto można udekorować polewą. Tym razem skusiłam się na polewę z białej czekolady.
Polewa z białej czekolady

Składniki:
  • 2 tabliczki białej czekolady
  • 100 g masła lub margaryny
Czekoladę i tłuszcz rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Można też zwyczajnie rozpuścić je w garnuszku na niewielkim ogniu, cały czas mieszając i pilnując, żeby składniki się nie przypaliły. Ciepłą polewę rozprowadzamy na upieczonym, wystudzonym cieście i odkładamy nasz wypiek w chłodne miejsce.


A jeszcze miesiąc temu w moim ogrodzie było tak.. .


1 komentarz:

  1. Ja je bardzo lubię smarować homogenizowanym serkiem waniliowym. Ale tylko tym z krówką, broń boże Danio.

    OdpowiedzUsuń