czwartek, 20 października 2011

Post z jajem

Nigdy nie mogłam zrozumieć, jak niektórzy mogą nie jeść śniadań. Nie wyobrażam sobie jak można wyjść z domu na czczo. Nie tylko dlatego, że jest to najważniejszy posiłek w ciągu dnia, który ma za zadanie podkręcić nasz metabolizm i dostarczyć energii do pokonania trudów dnia codziennego. Mnie po prostu budzi GŁÓD. :)
Kiedy mam czas, lubię celebrować poranny posiłek. Robię kawę, herbatę lub kakao, włączam radio i zastanawiam się, na co mam dzisiaj ochotę.. .
Dzisiaj przepis, a właściwie pomysł na to, jak zrobić proste, pożywne i zarazem efektowne śniadanie.


Przepis na jajko w chlebie

Składniki:
  • pieczywo
  • jajko
  • szczypiorek
  • sól, pieprz

Wykrajamy środek kromki, a powstałą „ramkę” podsmażamy na patelni, aż uzyskamy złocistą, chrupiącą grzankę. Smażę na patelni teflonowej bez dodatku tłuszczu, ale można to zrobić na dowolnej patelni z użyciem odrobiny tłuszczu.
Następnie bardzo ostrożnie rozbijamy jajko tak, żeby w całości umieścić je w środku grzanki. Smażymy do momentu, gdy białko się zetnie, a żółtko pozostanie półpłynne.
Przyprawiamy, posypujemy szczypiorkiem i gotowe. Mamy przed sobą bardzo pożywne i zdrowe śniadanie.
Kupuję tylko pełnoziarniste pieczywo, więc kromki są dość małe. Zdecydowanie lepiej prezentowałaby się wersja z większym pieczywem.






Wiedzieliście, że białka jajka kurzego mają najbardziej zbliżony skład do składu białek ustrojowych człowieka? Sprawia to, że są najlepiej wykorzystywane do budowy wszystkich tkanek człowieka, enzymów oraz hormonów. Jeżeli dodać do tego, że w żółtku znajdziemy wiele witamin (A, E, D, PP, z gr. B), żelazo, wapń, cynk, potas, fosfor, magnez, lecytynę i luteinę, to nie pozostaje nam nic innego, jak sięgać po nie kilka razy w tygodniu.



Przepis dedykuję mojej Przyjaciółce, która przekonała mnie, że prostymi i szybkimi przepisami również warto się z Wami podzielić. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz