niedziela, 9 października 2011

Post o muffinkach na słono


Cóż nie jestem osobą, która za słodkie smakołyki da się pokroić. Skłamałabym mówiąc, że nie lubię słodyczy. Oczywiście, że lubię, ale o wiele bardziej wolę zjeść coś konkretnego. Muffinki są dla mnie idealne, ponieważ można je przygotować jako słodkie ciasteczka lub słoną przekąskę. Można je przyrządzić na tysiące sposobów zmieniając tylko dodatki. Dziś muffinki z żółtym serem, szynką, zielonymi oliwkami i suszonymi pomidorami, czyli idealne drugie śniadanie.

Składniki na 12 muffinek:
  • 2 i ½ szklanki mąki pszennej,
  • 1 szklanka mleka,
  • 100g masła,
  • 2 jajka,
  • pół łyżeczki soli lub więcej, zależnie od upodobań,
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia.

Dodatki wytrawne:
  • 100g pokrojonej szynki,
  • 100g pokrojonego w kostkę żółtego sera,
  • 100g posiekanych oliwek,
  • Kilka pokrojonych w plastry suszonych pomidorów.

Potrzebne nam będą:
2 miski, blacha do muffinek lub papilotki (ja używam silikonowych papilotek).



1.Przygotowujemy 2 miski. W jednej misce mieszamy suche składniki czyli mąkę, proszek do pieczenia i sól.
2.W drugiej misce mieszamy mokre składniki czyli mleko, roztopione masło, jajka.
3.Do miski z suchymi składnikami wlewamy mokre składniki i całość mieszamy bardzo szybko, do połączenia składników (zbyt długie mieszanie składników mokrych z suchymi powoduje, że ciastka mogą być twarde).
4. Pokrojone dodatki łączymy z ciastem. Całość szybko mieszamy.
5. Piekarnik rozgrzewamy do 200 st. C. Ciasto wlewamy albo do wysmarowanej masłem i oprószonej tartą bułką blachy z wgłębieniami na muffinki lub używamy papierowych lub silikonowych papilotek, których nie musimy smarować masłem.
6. Wstawiamy nasze muffinki do piekarnika i pieczemy 20-30 minut.


Nie wiem jak długo takie muffinki zachowują świeżość, bo u mnie w domu następnego dnia nie było już ani jednej! Gorąco je polecam.

1 komentarz:

  1. Muffinki zrobiłam według przepisu, z tym wyjątkiem, że dodałam szynkę, ser i cebulkę zeszkloną na oliwie z dodatkiem vegety. Przepis na samo ciasto jest idealny. Wszyscy się zajadali:)

    OdpowiedzUsuń