niedziela, 26 lutego 2012

Post o pesto bazyliowym z makaronem

Pesto.. . Odkąd w wakacje zrobiłam je własnoręcznie, pokochałam ten smak. Dzisiaj była to moja obiadowa zachcianka. Niestety nie umiem zrobić zdjęcia pesto, aparat nie oddaje jakie ono smaczne. Pesto jest bardzo proste i jeszcze mój wielki apel- nie kupujcie gotowego pesto! Jednym słowem te ze sklepu są okropne.
Domowy sos pesto można również wykorzystać do posmarowania chleba. W oryginalnym przepisie na pesto jest ser parmezan i orzechy piniowe, lecz ja podaje przepis dostosowany do polskiej kuchni :)

Składniki na pesto bazyliowe:
1. szklanka liści bazylii,
2. garść orzechów włoskich,
3. 4-5 łyżek oliwy z oliwek,
4. 1-2 ząbki czosnku,
5. trochę żółtego sera,
6. sól, pieprz.

Przygotowanie:
Do przygotowania pesto używam blendera z miską i nakładką do rozdrabniania (noże). do miski wrzucamy listki bazylii, orzechy, czosnek i ser- blendujemy. Po chwili dodajemy oliwy ( tyle by uzyskać gładką, jednolitą masę) i jeszcze przez chwile miksujemy. I już!!! nasz sos jest gotowy.

Pesto możemy przechowywać w lodówce około tygodnia, najlepiej wierzch polać oliwą. Sosu pesto nie podgrzewamy. Podajemy z gorącym makaronem.



Propozycja podania:
Makaron np. rurki gotujemy al dente. Do miseczki wlewamy łyżkę wody z gotowania makaronu i dodajemy 1-2 łyżeczki pesto. Mieszamy pesto z gorącym makaronem, możemy posypać startym serem i udekorować suszonym pomidorem lub polać troszeczkę oliwą. Pycha!

Pozdrawiam,
Hiacynta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz